2015. május 10., vasárnap

A. M. Aranth - Cleadur - Dobszó a ködben (Holdárnyék sorozat 1.) | Értékelés #24




Fülszöveg:
Amy Soleil élete nem egyszerű.
Nem elég a kamaszkor nehézségeivel vívott, nyomasztó állóháború, az is megkeseríti életét, hogy szinte évente új városba költöznek, új iskolákban kell bizonyítania.
Viszont azzal, hogy nem elég talpraesett, senki sem vádolhatja: amikor valami titokkal vagy rejtéllyel találkozik, azonnal fejest veti magát a megfejtésébe.
Moonshadow viszont, ahol idén kikötöttek, igazán különleges hely: az iskola ódon kastélyra emlékeztet, szinte mindig fenyegető köd gomolyog csipkés tornyai között, a portás kardot visel, az igazgató leginkább egy hatalmas, fekete pókra emlékeztet, eltűnik egy közkedvelt tanár… Sőt, még Amy szülei és nővére is máshogy emlékszik a múltra, mint ahogy az megtörtént, furcsa, sosem volt eseményekről és ismeretlen helyekről beszélnek. De legnagyobb örömére a lány hamar egy zenekar dobfelszerelése mögött találja magát, és végre bandájával a vágyott hírnév közelébe jut.
Amikor ijesztő, kék köpenybe burkolózó emberek kezdenek ólálkodni az iskola körül, akiknek valahogyan minden titokhoz közük van, Amy pedig rálel saját magára egy közösségi oldalon, újdonsült barátaival kockázatos nyomozásba kezd, hogy megtalálja az egyre sokasodó rejtélyek kulcsát… amíg még lehet.
Bizony, Amy Soleil élete egyáltalán nem egyszerű.
A Holdárnyék-sorozat első részével kezdetét veszi az izgalmas, az egész világon és történelmen átívelő kaland.

Kiadó: Főnix Könyvműhely
Kiadás éve: 2014
Oldal szám: 360 oldal


Véleményem:
Erre a könyvre a Főnix Könyvműhely facebook oldalán találtam rá, ugyanis kb. egy hónapja meghirdették, hogy bloggerek jelentkezését várják, akik szívesen írnának véleményt a történetről.
Ezen fellelkesülve írtam is a kiadónak, ők pedig nagyon kedves voltak és el is küldték postán a recenziós példányt, amit nagyon-nagyon szépen köszönök az írónak és a Főnix Könyvműhelynek.

Amy Soleil ikertestvérével, Gary-vel, nővérével, Ashley-vel és szüleivel új helyre költözik, méghozzá a ködös Monshadow-ba. A testvérek hamar beilleszkednek a helyi iskolába és új barátokra tesznek szert. Mint ahogy a ködös városnak meg van a saját hangulata, úgy maga az iskolának is, hisz ez nem egy átlagos amerikai iskola. Az iskola rendszerében megmutatkoznak az európai szokások, e mellett az iskola igazgatója, Arnold Iras kisugárzása is említésre méltó...


Nekem nagyon tetszett ez a történet , mert hangulatos és titokzatos volt. A történetet E/3 -ban olvashatjuk, amely megfogalmazása választékos és modern. Mégis volt számomra néhány zavaró tényező. Néha úgy éreztem, hogy bizonyos cselekmény túl részletesre és vontatottra sikeredett, aminek köszönhetően persze, a történet csattanója később következett be, így a 'poén' nem lett lelőve túl korán, viszont ez egy kicsit az izgalmas részek rovására ment. Ilyenek voltak például a próbák, a koncertek és Amy reggeli készülődése. Az utóbbi olyan sokszor és olyan részletesen szerepelt a történetben, hogy már fejből tudom a lány reggeli rutinját.
A másik dolog, amit még itt említenék, azok a zárójeles mondatok. Természetesen úgy is teljesen jól érhető a történet, hogy azok a mondatok zárójelbe vannak téve, de ezeket szépen bele lehetett volna építeni az előző mondatba, vagy pedig egy szép, kerek mondatot lehetett volna belőle fogalmazni. Így, zárójelbe téve ezek a mondatok azt az érzést keltik bennem, mintha az író csak megjegyzésként közölné velünk.

A szereplőkről azt gondolom, hogy egészen jól kidolgozottak és egy-két kivétellel kedvelhetőek.

Amy Soleil - Az összes szereplő közül őt ismerhettük meg a legjobban, hisz az író főleg azt mutatja be, hogy a napok során mi történt a lánnyal vagy mit tesz, illetve hogyan éli meg az eseményeket. Kedves, barátságos, tehetséges lány. Nagyon bensőséges kapcsolata van testvéreivel, de nővérével mégis szorosabb kapcsolatot ápol, mint bátyjával. Kissé felelőtlen és nem minden esetben tud reálisan gondolkozni, innen is látszik, hogy még gyerek. Cselekedeteivel és gondolatmeneteivel nem mindig értettem egyet, de ennek ellenére kedveltem.
Amy Soleil

Gary Soleil - Vagány, laza és vicces fiú, akit nagyon kedveltem. Mindennél jobba szereti testvéreit, számomra nagyon szimpatikus karakter volt, néha többet szerepeltettem volna.

Ashley Soleil - Segítőkész, gondoskodó és mindig jókedvű lány. Húgával, Amy-vel hihetetlenül szoros a kapcsolata, mindent meg tudnak beszélni, szerintem bátran kijelenthetem, hogy egymás legjobb barátnői.

Arnold Iras - A Moonshadow iskolájának igazgatója. Az elején nem tudtam, eldönteni, hogy kedveljem vagy se. Aztán arra a döntésre jutottam, hogy nem kedvelem, mert véleményem szerint  beképzelt, bunkó és lenéz másokat, e mellett túl sokat enged meg magának. Miután kiderült a férfi valós kiléte, annyira már nem is utáltam, sőt kezdtem megérteni a viselkedését. Ennek ellenére úgy érzem, hogy szigorúbbnak és "érzéketlenebbnek" akar látszani, mint ami.

Soleil szülők (Ferdinand és Tess) - Nekem végig nagyon furcsának tűntek, túl engedékenyek és túlságosan elkényeztetik a gyerekeiket, főleg Ferdinand Amy-t. Úgy gondolom, hogy Ferdinand álszent volt, hisz bizonyos szempontból ő is hozzájárult a Köd változásához, ez által ő is felelős a veszteségért és ahelyett hogy elgondolkozott volna, inkább másra kente a felelősséget.

A mellékszereplők közül szerintem volt néhány, aki kevesebbet szerepelhetett volna, mert egyáltalán nem volt kulcs fontosságú szereplő (pl.: Carlo).


A könyvben szereplő dalokat nagyon szívesen hallanám élőben egy bandától, különösen a Város 15 című dalt. Szerintem ha létezne egy ilyen banda, mint a Holdárnyék, akkor biztos nagyon sokan szeretnék őket.
A zenéhez kapcsolódóan szeretném még megemlíteni a könyv fejezeteinek jelölését. A fejezetek úgy vannak jelölve, mint az albumokon a számok címe és időtartama. Szerintem nagyon ötletes és egyedi ez a megoldás, nekem nagyon bejött.


Szerintem a történet vége elképesztően, hihetetlenül fordulatosra, lendületesre és izgalmasra sikeredett. Egyáltalán nem ilyen befejezésre számítottam, nagy meglepetést okozott, de e mellett szomorúságot is, mert nagyon sajnáltam a veszteséget. Nagyon jó lett volna, ha az egész történet tartja azt a szintet, amit a vége. Ennek a befejezésnek köszönhetően nagyobb reménnyel gondolok a történet folytatására, mert úgy érzem, hogy az első rész csak egy bevezető volt és a lezárás alapján a történet még csak most fog elkezdődni igazán.


Nagy kíváncsisággal és reménnyel fogom elolvasni a folytatást, mert sok megválaszolatlan kérdés van a fejemben és ahogy említettem, reményeim szerint az izgalmas részek még csak most
következnek.
Kedvenc szereplő: Gary, Amy, Ashley
Nem kedvelt szereplő: Ferdinand, Arnold Iras
Kedvenc rész: Amy látogatása Othellóba, az első fellépés, a bál
Pontozás: 5/4,5
Borító: 5/5 - Szerintem teljesen passzol a történet hangulatához és a helyszínhez. A borítón is látható a történetben fontos szerepet játszó köd és a lány kezében látható lámpás.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése