2016. november 9., szerda

Könyv X Film #2 Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei



Ebben a bejegyzésben Ransom Riggs Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei című regényét fogom összehasonlítani Tim Burton által rendezett filmadaptációval. Ha érdekel a regényről szóló értékelésem, itt elolvashatod.




Először is a helyszínről szeretnék néhány szót írni, ugyanis szerintem nagyon jól ábrázolták Cairnholmot, a vásznon ugyanazt a várost, ugyanazt a fogadót láttam, amit a képzeletem teremtett olvasás közben, így a film elején, nagyon lelkes lettem a környezet tökéletessége miatt.


Most pedig következzenek a szereplők, és a szerepek. A regényben nem volt problémám Vándorsólyom kisasszony karakterével, mégsem fogott meg igazán, de a filmben imádtam, mivel Emma Greennek annyira jól állt ez a szerep, nagyszerűen jelenítette meg a szigorú, ám szeretettel teli, gondoskodó igazgatónő jellemvonásait.



A könyv olvasásakor nagyon megkedveltem Jaket, mivel nagy fejlődésen megy keresztül, a filmben számomra semleges karakter volt, és nagyon bánom, hogy változás nem igazán érzékelhető a filmben.




A filmvászonra került verzióban van némi változtatás, ugyanis itt Jake, és egykoron Abe szerelme Olive, illetve a filmes sztori vége sem egyezik a könyv végével, ami végeredményben nem probléma, ám ami nekem nem tetszett, az az, hogy próbáltak a nagy összecsapásos jelentbe némi poént szőni, ami egyáltalán nem volt humoros, inkább volt zavaró.

Az előbb említett balul elsült poéngyár kivételével lényegében tetszett a film, mert szórakoztató volt, de a könyv elolvasását ajánlom elsősorban, mert az mégiscsak jobb, mint a film.

Pontozás: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése