2015. október 5., hétfő

TAG | Blogger Identity Tag

Ma a Blogger Identity nevű tag-el készültem, amelyet a Kis Könyves Bloggerek állítottak össze, illetve a csapat többi tagja is szintén kitölt.
A következő kérdéseknek köze van a blogoláshoz, mégis kicsit személyesebbek, így

Kérdések:

1. Mikor és miért kezdtél el blogolni?
2014. júliusában kezdtem el blogolni. Azért döntöttem úgy, hogy elkezdem ezt csinálni, mert szeretek olvasni és egy könyv elolvasása után természetesen megvan a saját véleményem. Úgy gondoltam, szívesen közzétenném véleményemet az elolvasott könyvekről, hogy másoknak ezzel is segíthessek az olvasnivalók kiválasztásában. Esetleg ha az egyik kiadó munkatársa olvassa a blogomat, vagy egy író, akkor így visszajelzést kaphat a kiadott/megírt könyvről.


2. Van/volt már több blogod is? Ha igen, azok milyen témájúak?
Van még egy beauty, szépségápolással foglalkozó blogom, amelynek címe www.mydreams-27.blogspot.hu . Ezen a blogon személyes bejegyzések is előfordulnak, bár már jó rég nem írtam friss bejegyzést. Igazából fogalmam sincs, hogy annak a blogomnak mi legyen a sorsa, vannak terveim, de nem tudom, hogy azokat új blogon valósítsam-e meg vagy átalakítsam a régit a terveimnek megfelelően.

3. Miért pont könyves blogot írsz?
Ahogy már említettem; úgy gondoltam, szívesen közzétenném véleményemet az elolvasott könyvekről, hogy másoknak ezzel is segíthessek az olvasnivalók kiválasztásában. Szerintem a bloggal is népszerűsíthetem az olvasást. A másik oka annak, hogy könyves blogot írok az, hogy olyan dolgokról írhatok (könyvek, olvasás), amelyek engem is érdekelnek és boldoggá tesz.

4. Honnan jött a blogod nevének ötlete?
A blogom címe The book world-27, az alcíme pedig 'Casue reading is sexy.
Azért adtam a The book world-27 nevet, mert a blogomon csak könyvekkel és olvasással kapcsolatos témában írók, szóval ez egy könyves világ.
 A 27-es szám pedig azért szerepel benne, mert:
 1. a bloggeren már foglalt volt a 'thebookworld' név
 2. a 27 az egyik kedvenc számom
Az alcím pedig onnan jött, hogy tetszik ez a mondat: 'Az olvasás szexi.' E mellett pedig így is gondolom és már a blog alcímével is szerettem volna felkelteni arra a figyelmet, hogy az olvasás egyáltalán nem ciki, hanem vonzó és szexi.

5. Álnéven vagy saját neveden blogolsz? Ha álnéven, miért éppen ezt a nevet választottad?
Én a becenevemen blogolok, amit ugyanúgy sajátomnak érzek, mint a születési nevemet.

6. Milyen szempontokat veszel figyelembe egy bejegyzés megírása során?
Először ismertetem a könyv adatait; fülszöveg, kiadó, kiadás éve, oldalszám, fordító. Ezt követően leírom a véleményemet az adott műről. A véleményem után néhány idézetet is elhelyezek a bejegyzésben. Ezt követően pedig egy összesítés szerűen felsorolok néhány dolgot; kedvelt karakter, nem kedvelt karakter, kedvenc rész, borító és a könyv pontozása.

7. Mi alapján keresel képeket a bejegyzéseidhez?
Ha szereplőről rakok be képet egy bejegyzésbe, akkor olyan képet választok, amelyen egy olyan ember látható, aki szerintem a legjobban hasonlít az adott karakterhez.
A szereplőket ábrázoló képeken kívül olyan képeket teszek be, amelyen egy fontos helyszín, esemény vagy tárgy szerepel a történet szempontjából.

8. Mi a véleményed a nyereményjátékokról?
Nekem nincs problémám a nyereményjátékokkal, én magam is rendeztem már a blogon, illetve részt is szoktam venni mások nyereményjátékain.
A nyereményjáték plusz lehetőség arra, hogy egy-egy könyvet népszerűsítsünk, felkeltsük rá a figyelmet. A másik dolog, amiért én szeretnék még nyereményjátékot szervezni az, hogy szeretek másoknak örömet okozni.
Nagyon jól tudom, hogy vannak olyan emberek, akik csak bizonyos összeget tudnak könyvekre áldozni - ezen emberek közé tartozom én is -, így számomra jó érzés, hogy hozzájárulhatok ahhoz, hogy a szerencsés nyertes megszerezze a vágyott könyvet.

9. Szoktál recenziós könyveket olvasni?
Igen, szoktam, recenziós könyvet/könyveket olvasni, de ez semmiben sem befolyásolja a könyvről alkotott véleményemet. Volt már olyan könyv, amelyet recenziós példányként olvastam és az arról szóló bejegyzésben írtam a negatívumokról is. Tehát, senki se gondolja úgy, hogy mikor egy blogger recenziós példányról ír, akkor nem a saját véleményét írja le.

10. Hogy reagálnak az emberek, ha elmondod nekik, hogy könyves blogger vagy?
A családom és a közeli barátaim tudják, hogy könyves blogot írok. A családom örül neki, az anyukám kimondottan lelkes, sőt olvassa is a blogomat. A barátom velem együtt szokott örülni egy-egy sikerélményemnek, viszont ő nem olvassa a blogomat, ennek ellenére informálom minden eseményről. A legjobb barátnőm is olvassa a blogomat és kimerem jelenteni, hogy jó úton vagyok afelé, hogy rászoktassam a rendszeres olvasásra.

Természetesen egy ismerkedős beszélgetés során nem azzal indítok, hogy könyves blogger vagyok, mégis említettem már néhány embernek.

Mikor azokkal az emberekkel közlöm, akik nem tartoznak a közeli barátaim közé, hogy én bizony könyves blogot írok, két fajta reakcióval találkozom általában.

Az egyik: Meglepődnek, de nagyon lelkesek és érdeklődnek a részletek iránt, esetleg közben kiderül, hogy ők is szeretnek olvasni. Természetesen volt már olyan is, hogy bár az a személy, akivel erről a dologról beszéltem nem szeretett olvasni, mégis kíváncsian érdeklődött a téma iránt.

A másik: Lelkesnek egyáltalán nem nevezhetőek, sőt úgy reagálnak, mintha az időjárásról beszélnék. Közben pedig látszik rajtuk, hogy vagy fogalmuk sincs arról, hogy mi az a blogolás vagy magukban azon vannak kiakadva, hogy hogyan lehet az olvasást szeretni és hogy lehet a könyvekről írni. E mellett pedig nem is érdeklődnek a részletek iránt. 


Remélem ennek a tag-nek köszönhetően több információt kaptatok rólam és tetszett nektek, mert szeretnék majd személyesebb bejegyzéseket is készíteni, amelyekben jobban bele szeretnék merülni a blogolás, könyvek, olvasás témába. Esetleg ha van valamilyen kérdésetek ezekkel kapcsolatban, írjátok meg és az előbb említett bejegyzésekben válaszolok rá. :)


A többi Kis Könyves Blogger bejegyzésének linkje: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése