2016. február 10., szerda

Havi zárás | 2016. január


Itt az ideje, hogy elkészítsem a januári zárást, amelyben összegzem a januári hónapban történteket. Azt hiszem, mindnyájatok észrevette, hogy ez egy új bejegyzés típus, ugyanis idáig a havi beszerzéseimről írtam a hónap végén. Innentől kezdve nem lesz szerzeményes bejegyzés, helyette zárásos írások lesznek, amelyekben természetesen az új könyveimről is írok, de nem csak erről lesz szó. Most, hogy felvázoltam az új helyzetet, térjünk rá a hónap eseményeire.


Azt hiszem, hogy a januári hónap főként a változásról és az újdonságokról szólt, mind a magánélet szempontjából, mind a blog és a könyvek szempontjából. A privát életem változása még most is tart, de úgy gondolom, hogy erről nem itt kellene írnom. A blogra áttérve, az egyik változás az, hogy másképp írom a bejegyzéseket, ami lehetséges, hogy még nem szembetűnő, de remélhetőleg később ti is észlelitek. A következő újdonság; próbálok rendszerességgel új bejegyzéseket írni, ennek érdekében a kis határidőnaplómban vezetem, hogy mit mikor szeretnék közzétenni. Nos, ez is kisebb-nagyobb sikerekkel valósult meg, ugyanis előfordult, hogy egy adott napon nem az került ki, amit beterveztem vagy nem olyan gyakran volt friss a blogon, mint ahogyan én azt elképzeltem. Ezek alapján kijelenthetem, hogy ezen a „rendszeres bejegyzés” dolgon még van mit csiszolgatnom.

Januárban ellátogattam a Kildara negyedik rendezvényre, amely a Dark Night nevet viselte. Az est főtémája a krimi, horror, borzongás volt, s a jelenlévő szerzők - Moskát Anita, Ta-mia Sansa, John Cure, Réti László és Tari Tamás – beszélgettek a könyvekben felbukkanó sötétségről, a félelemről, és a többi, témához kapcsolódó dolgokról, majd a beszélgetés után az olvasók kérdéseket tehettek fel. Ezen a rendezvényen ismét történt velem egy számomra új dolog, életemben először interjút készítettem. Nem tagadom, nagyon-nagyon izgultam, de emellett nagyon élveztem, abszolúte pozitív élmény volt. Az interjúról bővebb információkkal pillanatnyilag nem szolgálhatok, viszont hamarosan többet is megtudhattok.

A hónapban összesen hat könyvet sikerült elolvasnom, ezek a következőek;
  • Rácz-Stefán Tibor: Túl szép [Értékelés]
  • Kevin Hearne: Üldöztetve
  • Hogyan mondjam el neked…?! [Értékelés]
  • S. J. Watson: A másik én
  • Alaya Dawn Johnson: Nyárherceg

Végül térjünk rá a januári szerzeményeimre. Ebben a hónapban két könyvvel gazdagodtam, az egyik Alaya Dawn Johnson Nyárherceg című könyve, amelyet a Cor Leonis Kiadótól kaptam recenziós példányként papír formátumban, illetve a Hogyan mondjam el neked…?!, amelyet ebook formátumban az Athenaeum Kiadó ajánlott fel számomra, szintén recenziós példányként. AZ Athenaeum Kiadó párkapcsolati könyvéről már írtam a blogon, ezt az előbbi felsorolásnál megtalálható a link, a Nyárhercegről pedig hamarosan érkezik a véleményem.

Fülszöveg: 
Lélegzetelállító történet szerelemről, halálról, technológiai csodákról és művészetről a jövőbeni Brazília tropikus mesevilágában.
Palmares Tres mágikus városában egyszerre van jelen a modern technológia és a hagyomány, az éles nyelvű pletykafészkek és a dörzsölt politikusok. Eme nyüzsgő metropoliszban June Costa olyan remekműveket alkot, amik egy nap halhatatlanná teszik majd nevét. Ám a hírnévről dédelgetett álmai új fordulatot vesznek, mikor találkozik Enkivel, az új, merész Nyárkirállyal. Az egész város Enki lábai előtt hever – köztünk June legjobb barátja, Gil is –, de June számára a Nyárkirály többet jelent, mint borostyán szemek és halálos szamba. Ő látja benne a művészt.
June és Enki együtt olyan lenyűgöző és drámai műveket hoz létre, amit Palmares Tres sosem fog elfelejteni. Ők az olaj az ébredező forradalom tüzére, ami kész fellépni a kormány az új technológiát korlátozó szigorú intézkedései ellen. June pedig mindeközben reménytelenül beleszeret Enkibe… Ám kapcsolatuk csakis tragédiával végződhet mivel Enki sorsa, mint minden Nyárkirályé előtte, a halál.
Ez a futurisztikus Brazília ritmusával lüktető, lángoló szenvedéllyel, bámulatos karakterekkel és lenyűgöző ötletekkel teleszőtt regény elvarázsol és magával ragad.

Fülszöveg: 
Ez a könyv a tiétek. Nem helyettetek oldja meg a problémáitokat, hanem veletek. Csak ti látjátok, hát legyetek őszinték benne!
Hisszük, hogy ki lehet mondani azt, ami a szívünket nyomja, és így máris egy lépéssel közelebb kerülünk a megoldáshoz. Segít, hogy ne legyenek elharapott félmondatok, félve elhallgatott és a szőnyeg alá söpört, ott tornyosodó sérelmek. Hogy vissza lehet találni oda, ami miatt egymásba szerettetek, csak annyi minden nehezíti meg azt a legnehezebb társasjátékot, amit úgy hívnak: kapcsolat.
Segít, hogy megfogalmazhassátok a gondolataitokat, és el is tudjátok mondani a társatoknak.
Hiszen szeretitek egymást, csak olyan sokszor szembesültök azzal, hogy a legnagyobb gond az: „Hogyan mondjam el neked…?!”




Az olvasást és könyveket tekintve így telt a januári hónapom.
Ti mennyi könyvvel gazdagodtatok a hónapban? Valaki ott volt a Kildara rendezvényen? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése