2016. június 22., szerda

Benina - Rekviem a szivárványodért (Tükör 1.) | Értékelés #62





Fülszöveg:
Előbb légy halott, hogy aztán élhess!
Neszta életvidám, ambiciózus, szerelmes…
… és halott.
Nem képes alakot ölteni.
Egyetlen ember hallja.
Egyetlen ember látja.
Egyetlen ember érzi, amit ő.

Vőlegénye, a hajdani FBI-nyomozó, mára tanácsadó Damien Corner egy Tükrön keresztül képes kommunikálni a lánnyal, aki először semmire nem emlékszik az életéből. Damien kétségbeesett nyomozásba kezd – segítségére van Neszta húga, az autista Zorka.
A nővérek a közöttük feszülő, erős lelki kapocsnak köszönhetően érzelmi-szimbiózisba kerülnek. Neszta emlékei lassan térnek vissza, pedig sietnie kell, mielőtt az Árvák megkaparintják a lelkét. A Tükörben csak magára számíthat, és Hollóra, a különös, kalapos fickóra.


Damien számára mindenki potenciális gyanúsított, minden árnyékban támadás rejtőzhet,
minden eltelt pillanattal közelebb kerül a paranoiához. Míg Neszta önmagának egyre halványuló másaként tengődik a Tükörben.
Neszta és Damien szerelmének hátborzongató története.
A Tükör fordulatos, halálon túli világba kalauzol, és ha elkezded olvasni, többé már nem ereszt.

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2015
Oldal szám: 280 oldal
Eredeti cím: Rekviem a szivárványodért
Téma: halál, túlvilág, szerelem, gyilkosság, fantasy misztikus, szellem

Véleményem:
Idáig Benina egyetlen könyvét sem olvastam, és őszintén szólva a Rekviem a szivárványodért miatt figyeltem fel rá. Nagyon megtetszett a könyv fülszövege és már rég óta vártam, hogy végre megjelenjen a könyv, megjelenéskor rögtön be is szereztem, illetve el is olvastam. Mégis nagyon sok időt vártam arra, hogy írjak róla egy értékelést, sokáig a vázlatok között lapult, ugyanis kétes érzéseim vannak ezzel az olvasmánnyal kapcsolatban, s a megfelelő pillanatra vártam a közzététellel kapcsolatosan.
Nagyon nagy lelkesedéssel kezdtem el olvasni a történetet, hisz a fülszövegben leírtak alapján nagy reményeket fűztem ehhez a műhöz, s talán hiba volt, talán nem, mindenesetre nem épp azt kaptam amire számítottam.

A fülszöveg tökéletesen leírja, hogy miről szól ez a könyv, így most a tőlem megszokott, rövid történet leírást kihagyom.

Az írónő egy elég népszerű és érdekfeszítő témát választatott, ami nem más, mint a túlvilág. Erről a végtelenségig lehet beszélgetni, ugyanis senki sem tudja, hogy pontosan milyen is a lét a halálon túl, illetve, hogy egyáltalán van-e lét a földi élet után. Tehát, az írónő egy remek kérdéskört választott.

Az események a jelenben - Neszta halála után és a múltban történnek, a történet leírása végig E/1 személyű, de a szereplők, akiknek szemszögéből olvashatjuk az eseményeket váltakoznak. Ezek a szereplők a következők: Neszta, Damien, Zorka, Holló, Árny, Neszta gyilkosa

A szereplőkről összegezve annyit tudok mondani, hogy bizonyos karakterben találtam közös vonást, méghozzá az "erőszakosságot", ugyanis többen is rendelkeznek azzal a cselekvési vággyal, hogy magában szitkozódva legszívesebben lecsapná a másikat, pl.: Neszta - Holló, Neszta - Damien, Ria - Damien, Damien - Ria.
Tehát, bizonyos jelenlévők ha valami problémájuk van a másikkal, ugyanúgy akarnak cselekedni magukban. Szerintem a szereplők jellemének kidolgozása nem sikerült túl jóra, ugyanarra a sémára készültek, így sajnos csak két olyan karakter volt, akit meg tudtam kedvelni.

Határozottan úgy gondolom, hogy a történet vége jóra sikerült, hisz izgalmas volt és bizonyos dolgok kiderültek, mégis maradtak kérdések, amelyekre a válasz a történet további részében fog kiderülni, így ezzel a véggel az írónő fenntartja az érdeklődést a regény folytatásával kapcsolatosan. Ennek a függővégnek köszönhetően, reménykedem abban, hogy a folytatás bebizonyítja, hogy Benina nagyon tehetséges, és bízom benne, hogy a szereplők is külön személyiséget kapnak, nem lesznek olyan sablonosak mint az első részben.
Maga a cselekménnyel nem volt problémám, hisz érdekes volt és lekötött, mégis elég mély nyomott hagyott bennem a szereplők kidolgozatlansága, akik miatt kétes érzéseim vannak. Mindenesetre ajánlom azoknak, akik szeretik misztikus, romantikus, túlvilág kérdését feszegető írásokat.



Idézetek a műből:

"– Azért születtem elsőként, hogy megóvjalak… akár a síron túlról is. Ez az idősebb testvérek kiváltsága."


"A remény él, lélegzik, a szíved dobbanásaival együtt létezik. Azt hajszolod, űzöd, míg a magadévá nem tetted, mert akkor elrejted, elteszed egy titokzatos helyre a szíved legmélyére, hogy újra elővedd, ha szükséged van rá. Ez a te szivárványod, Neszta! Ezt kell megragadnod úgy, hogy közben ne sérüljön meg a szépsége. Mert a szivárvány lelke te magad vagy."

Kedvenc szereplő: Zorka, Remete
Nem kedvelt karakter: Ethan, Ria
Kedvenc rész: Damien megtalálja Nesztát, Neszta felébred a 'kómából'
Borító: 5/5
Pontozás: 5/3,5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése