2014. augusztus 16., szombat

Helena Silence - Enigma | Értékelés #3




Fülszöveg: A szülei halála után Lena Wall a bűntudatban fuldokolva utazik sosem látott nagybátyjához, hogy új életet kezdhessen. Mélyen magába zárja a titkot, amely fokozatosan felemészti: képes lett volna megakadályozni a tragédiát, ha hallgat az álmaira. A meggyötört lány nem tud felejteni, amit csak súlyosbít feltartóztathatatlanul éledező képessége, mely örökre az őrületbe taszíthatja. Megtagadja önmagától az emberi érintés melegét, mert retteg a következményektől, de új gondviselője ráébreszti, nem kell többé rácsok mögé bújnia. Lena lassanként erősebb lesz, és igazi érzővé válik. Egyetlen érintéssel belelát múltba, jelenbe, jövőbe. Biztos támaszra, barátra lel, majd ott, ahol nem is képzelné, a szerelem is rátalál.
Sokáig úgy tűnik, minden egyenesbe jön, de aztán történik valami.
Egy kisfiú sikolya töri meg az erdő csendjét. Lena iszonyúan fél, de elhatározza, soha többé nem hagyja, hogy a szeretteit baj érje. Ha kell, a saját élete árán is megvédi az övéit.

Véleményem: Ezt a könyvet már kb. 1,5 éve kivettem a helyi könyvtárból, hogy elolvassam. Elkezdtem, aztán nem tetszett annyira, ezért kb. a 3. fejezetnél abba hagytam és visszavittem. Aztán pár hónapja elkezdett érdekelni, hogy mégis hogy folytatódhat a történet, ezért adtam neki még egy esélyt, úgy voltam vele, hogy úgyis a legelején fejeztem be, lehet hogy tetszeni fog. El is kezdtem olvasni és csak faltam az oldalakat, de aztán ez a nagy lelkesedésem a könyv felénél alábbhagyott. A helyszín (Colorado), a hegyek, a farm, a lovak, ezek mind nagyon tetszettek. Mégis voltak részek, amelyek miatt nem tudom, hogy mit is érzek ezzel a könyvel kapcsolatban.
 Először is nem tudtam, hogy kedvelem -e Lenat vagy sem. Néhol szerethető, aranyos és laza volt, máskor meg idegesítő és hisztis. Egyáltalán nem értek egyet azzal ahogy reagált a szülei és Victor közös titkára. Minek ez a hiszti? Teljesen felesleges, a múlton már nem változtathat. Aztán a másik, Cilia kis projektje. Ahogy kiderült a nagy dolog én már rögtön tudtam, hogy mi lesz ennek az ügynek a vége. Aztán az jutott eszembe, hogy ha Lena ilyen nagyszerű képességgel bír, mégis miért nem használja ilyenkor? Számomra kiszámítható volt a történet. A végén visszajött a kedvem az olvasásához, még talán izgultam is egy picit. Tetszett, hogy Lena megvédte azokat, akiket szeret, még akkor is ha nagy árat kellett érte fizetnie.
 Lesz második része a történetnek, aminek címe az Ezüsthíd, nagyon kíváncsi vagyok rá. Összességében nem volt rossz, de remélem, hogy az Ezüsthíd jobban le fog nyűgözni. Az írónő blogján (itt) el lehet olvasni az Ezüsthíd első fejezetét, számomra jobbnak ígérkezik mint az Enigma, de majd meglátom.

Kedvenc karakter: Victor, Zoe
Nem kedvelt karakter: Cilia
Kedvenc jelenet: amikor Lena megvédi szeretteit és amikor Lena és Alex együtt alszanak
Borító: 5/3
Pontozás: 5/3,5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése