2014. augusztus 20., szerda

Marie-Aude Murail - Oh, boy! | Értékelés #4



Fülszöveg: Három testvér néhány órája magukra maradt a világban, de megesküdtek, hogy soha senki nem választhatja el őket egymástól. A legidősebb Siméon, tizennégy éves. Cingár, barna szemű. Különleges ismertetőjele: intellektuálisan koraérett, már az érettségire készül. A középső Morgane, nyolcéves. Barna szemű, elálló fülű, osztályelső. Különleges ismertetőjele: a felnőttek minduntalan elfeledkeznek a létezéséről. A legkisebb Venise, ötéves. Kék szemű, szőke, elragadóan bájos. Olyan kislány, amilyet mindenki szeretne magának. Különleges ismertetőjele: forró szerelmi történeteket játszik el a Barbie babáival. A Morlevent gyerekek nem hajlandók a sorsukat az első jöttment szociális asszisztensre bízni. Az a cél hajtja őket, hogy kikerüljenek a gyermekotthonból, ahová elhelyezték őket, és családra leljenek. Két személy lehetne a gyámjuk. Csakhogy eleinte egyiknek sem fűlik hozzá a foga. Aztán meg egyszerre mindkettőnek. De az egyik nem túl rokonszenves, a másik meg felelőtlen, ráadásul… Ja igen! És ez a két személy ki nem állhatja egymást.
Kiadó: Könyvmolyképző Könyvkiadó 
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 192 oldal
Fordította: Burján Monika


Véleményem: Nekem nagyon tetszett ez a történet. Én a legjobban Bart-ot kedveltem, számomra nagyon érdekes karakter volt, igen, a nemi identitása miatt is. Amennyire ellenkezett az ellen, hogy ő legyen a gyám, annyira megkedvelte a gyerekeket a végére. Igaz, Bart érdekesen, a saját módján fejezte ki testvéreihez való kötődését. Tetszett, hogy képes volt az öccséért legyőzni a fóbiáit. Viszont Josaine -t egyáltalán nem kedveltem. Önző volt, csak a saját malmára hajtotta a vizet, pedig három gyerek sorsa függött tőle. Egyáltalán nem tetszett, hogy Siméon-nal nem is foglalkozott. Szerintem aranyos volt mind a három gyerek, különböző személyiséggel rendelkeztek és mégis nagyon szerették egymást és elválaszthatatlanok voltak.
*SPOLIER*
 Szerintem Josaine nem érdemelte meg a gyámságot. Ahogy kiderült a betegsége a kisfiúnak rögtön el is temette és nem is érdekelte a fiú állapota. Én biztosan Bart-ot jelöltem volna ki gyámnak, mert ő végig öccse mellett volt, kitartott mellette.
*SPOLIER VÉGE*
 Ez a történet megmutatta, hogy mire képes a szeretet, illetve arra, hogy nem szabad az embereket az első benyomás alapján megítélni.

Kedvenc szereplő: Bart, Siméon
Nem kedvelt szereplő: Josiane, Léo
Kedvenc jelenet: amikor Bart megpróbálja legyőzni fóbiáit az öccséért, amikor Bart elküldi Léo-t
Borító: 5/5
Pontozás: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése